چگونگی جلوگیری از کپی آثار هنری

نمایشگاه هنری پارما
مهر 22, 1398
سالومه بانوی هنر
سالومه بانوی هنر
دی 29, 1398

طرح، ایده، فعالیت، هنر، و راه های پاسداری از مالکیتهای اختراع شده

چگونگی جلوگیری از کپی آثار هنری

حقوق مالکیت معنوی

همانطور که می دانیم حقوق مالکیت معنوی  همان روح وجان بخشیدن به تصور ذهنی انسان است. هر گاه شخصی برای خود ایده و طرح یا هنری دارد که درذهنش مجسم است آن را به تصویر کشیده و در مرجع مربوطه ثبت می نماید.

تصویر ذهنی چیست؟

درواقع همان ذهن خلاق بشر است و تراوشهای ذهنی هر کدام در مرجع مربوط به ثبت می رسد. علامت و برند وطرح صنعتی دراداره ثبت علامت که همان اداره مالکیت معنویست ثبت می گردد و ثبت طرح وهنر و ایده دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

 مزیت قانونمند بودن ثبت ایده، هنر، طرح…

لذا زمانی  که  قصد نمودیم از آنچه مخلوق تفکر ماست حمایت نماییم می بایست آن را در مراجع ذیصلاح به ثبت برسانیم زیرا با ثبت علامت یا هنر یا طرح ما، استفاده انحصاری آن فقط دراختیار ماست و مالک آن هستیم لذا هرزمان دیگری بدون اخذ اجازه از ما از طرح استفاده نمود بتوانیم خسارات این عملش را از اوبازپس بگیریم. زیرا سرمایه گذاری نموده ایم و برای استفاده انحصاری از آنچه ثبت شده، برنامه ریزی نمودیم، زمان هزینه شده و در واقع با ثبت طرح یا هنر دیگر هیچ شخصی حق استفاده از آن را ندارد.

چگونگی جلوگیری از کپی آثار هنری

هرگاه چنین مسئله ای اتفاق بیفتد این ما هستیم که میتوانیم باچنین عملی برخورد قانونی کنیم. درنتیجه این مطلب را درخواهیم یافت که با ثبت اختراع، هنر، ایده، طرح صنعتی، برند یا علامت تجاری، مالک حقیقی و منحصر به فرد طرح هستیم در زمان بندی معین هستیم و اجازه انتقال طرح… فقط با مالک است.

انجام اقدامات حقوقی

لذا موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان با مدیریت  فنی آقای مهندس عالی نژاد طراح سایت و مبتکر منحصر به فرد ایران، افتخار دارد عملیات ثبت هر گونه علامت طرح هنر و غیره را انجام دهد و شکایتهای مطرح شده در این موضوع از زمان ارجاع پرونده، توسط وکلای نامی این موسسه به طور دقیق پیگیری می گردد.

چگونگی جلوگیری از کپی رایت

جعفر عالی نژاد
جعفر عالی نژاد
3دوره نفرات برتر برنامه نویسی اساتید ایران. مخترع حمل و تقل و ترافیک تهران. محقق و پژوهشگر جوان. کارآفرین فضای مجازی ایران. از نفرات برتر ورزشی استان. ارائه دوره های پیشرفت فردی. عضو مشاوران تخصصی ایران. یک درصد از دانشمندان جوان ایران. مشاور ارشد فروش و بازاریابی. کارشناس ارشد فناوری اطلاعات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 16 =